dimarts, 2 de juliol del 2013

Una platja qualsevol.

Se que ni de bon tros, la platja de la que vinc és la més cridanera o espectacular de la comarca, però allà vaig crèixer i allà descansa l'inici de la meua estima per la terra, la mar, les dunes...No sabria explicar les olors, digueu-me exagerat si voleu però la posidònia i la caulerpa que trau la mar de tant en tant , no s'asseca al sol igual, no fa la mateixa olor.
Allà vaig xafar el tarquim, vaig busejar els alguers, vaig pescar a les nits i vaig vore la balena que va arribar morta a la platja, vaig escoltar els mussols als xops, vaig vore les caderneres volar vora les dunes.Vaig aprendre a diferenciar les petjades dels escarbats de les dels talla-nassos, vaig aprendre a respectar les serps quan voregen les sèquies quan arriba la calor, vaig agafar caragols, crancs, granotes , gripaus,sargantanes, vaig cuidar teuladins i oronetes caigudes del niu.Vaig aprendre a diferenciar els peixos: tords,donzelles,salpes,sargs,llisses,golfassos,serrans,rascasses,orades,esparrallons,mabres,doblades,morrudes,
llobarros,corballs,sargs imperials...
Se que ni de bon tros, la platja de la que vinc és la més bonica i paradisíaca de la Marina Alta...però allà comença tot; els amics...l'estima pel nostre país malmés.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada